A330 od Aerosoftu bombardowany krytyką ze strony użytkowników

A330 od Aerosoftu bombardowany krytyką ze strony użytkowników

paź 8, 2024

To nie była dobra premiera produktu ze strony Aerosoftu – przez lata cenionego przez użytkowników studia. Opublikowany w poniedziałek (7 października) Airbus A330 zbiera słabe recenzje, a użytkownicy są bardzo rozczarowani.

Decyzja Aerosoftu o wypuszczeniu Airbusa A330 zaskoczyła wszystkich, ponieważ jeszcze na początku roku studio utrzymywało, że ich nowy produkt pojawi się po premierze Microsoft Flight Simulatora 2024. Stało się inaczej i patrząc na jakość wypuszczonego finalnie produktu trudno zrozumieć decyzję o przyspieszeniu wydania.

W obecnym stanie wydany przez Aerosoft A330 to ładny model, z dobrze wykonanym kokpitem oraz tabletem EFB. I tyle dobrego można powiedzieć na temat tego produktu, ponieważ samolot ten w powietrzu zachowuje się po prostu źle. Największe problemy ma on z utrzymaniem zarządzanej prędkości, zgodnej z ograniczeniami (szczególnie na podejściu końcowym), ale źle działa też sam LNAV – maszyna przestrzeliwuje praktycznie każdy, nawet najmniejszy zakręt. Zamiast zmniejszać ciąg silników przez przyziemieniem, autopilot zwiększa moc, przez co lądowanie jest manewrem mocno karkołomnym. Jeśli chodzi o systemy, to obecnie nie działają m.in.: uzupełnianie danych o wietrze w MCDU, podejścia RNAV i LOC, zapasowy plan lotu, punkty overfly, step climby, holdingi, wprowadzanie punktów ETOPS lub customowych punktów, offsety itd.

Zdecydowanie Airbus A330 od tak dużego studia, jakim jest Aerosoft, tak wyglądać nie powinien – nawet, jeśli zostałby wydany w early accessie (za taki scenariusz swego czasu oberwało FlightSim Studio). A A330 jest przecież pełnoprawnym – i wcale nie tanim – produktem. Cała ta sytuacja wygląda tak, że Aerosoft przyspieszył wydanie A330, wiedząc, że w MSFS-ie 2024 ten samolot (od iniBuilds) będzie jednym z defaultowych samolotów.

Na pewno przed Aerosoftem jest obecnie trudny czas, który będzie de facto sprawdzianem z zarządzania kryzysem. Można się jednak obawiać, że zaufania użytkowników studio prędko nie odzyska – nawet jeśli uda się Airbusa A330 doprowadzić do porządku późniejszymi aktualizacjami.


English version:

Aerosoft, a studio long respected by users, has had a less-than-stellar product launch. The Airbus A330, released on Monday (October 7th), has received poor reviews, and users are deeply disappointed.

Aerosoft’s decision to release the Airbus A330 came as a surprise, as earlier this year, the studio maintained that their new product would be exclusive to Microsoft Flight Simulator 2020. This has not been the case, and considering the quality of the final product, it’s difficult to understand the decision to rush the release.

In its current state, Aerosoft’s A330 is a pretty model with a well-crafted cockpit and EFB tablet. That’s about all the positive things that can be said about this product, as the aircraft simply behaves poorly in the air. Its biggest problems are maintaining managed speed, in line with limitations (especially on final approach), and LNAV also functions poorly—the aircraft overshoots practically every turn, even the smallest ones. Instead of reducing engine thrust before landing, the autopilot increases power, making the landing maneuver quite awkward. As for systems, currently not working include: wind data updates in the MCDU, RNAV and LOC approaches, alternate flight plan, overfly points, step climbs, holds, entering ETOPS points or custom points, offsets, etc.

An Airbus A330 from such a large studio as Aerosoft should definitely not look like this—even if it were released in early access (FlightSim Studio took a hit for such a scenario at one time). And the A330 is, after all, a full-fledged—and not at all cheap—product. The whole situation looks like Aerosoft rushed the release of the A330, knowing that in MSFS 2024, this aircraft (from iniBuilds) will be one of the default aircraft.

Aerosoft certainly faces a difficult time ahead, which will be a de facto test of crisis management. However, it can be feared that the studio will not regain users’ trust quickly—even if it manages to bring the Airbus A330 to order with later updates.

The text was automatically translated using Gemini.


Zostań naszym Patronem:

Udostępnień
pl_PLPolish