Airbusy od Fenixa z poprawkami stabilności, ale nie tylko

Airbusy od Fenixa z poprawkami stabilności, ale nie tylko

sie 29, 2024

Fenix Simulations wydało właśnie aktualizację do swojego pakietu Airbusów. Wielkich zmian nie ma – poprawki skupiają się głównie na stabilności i na drobnych błędach.

Wśród naprawionych problemów znalazł się błąd w kodzie VNAV-u, który mógł potencjalnie powodować crash symulatora. Na liście zmian znalazły się też poprawki związane z boardingiem (GSX nie będzie podpinał schodów do drugich drzwi, wagi mają być lepiej rozdysponowywane, czy też poprawiona została liczba pasażerów w poszczególnych strefach na pokładzie), poprawiono udźwiękowienie i błędy w teksturach.

Zmiany objęły też tablet, który potrafił nieodpowiednio wyliczać środek ciężkości, poprawione zostały arkusze ładunkowe wyświetlane w MCDU, a także schematy rozkładu siedzeń w kabinie. Ponadto drobne poprawki otrzymał model lotu Airbusa A321.

Update 2.2.0.334 jest do pobrania za pośrednictwem instalatora Fenixa.

Pełna lista zmian jest dostępna na Discordzie studia Fenix Simulations. Wklejamy ją też poniżej (w języku angielskim):

Avionics & Systems

  • Added missing phase 10 ECAM inhibits
  • Adjusted A321 blending law PID controller to fix oscillations in certain conditions
  • Adjusted cargo distribution behaviour based on the corrected passenger loading logic
  • Adjusted step alt logic when cruise alt above or equal step alt
  • Fixed bulk cargo door being openable and showing on MCDU DOORS page if not installed (e.g. A319)
  • Fixed cockpit door being open when cabin visibility is turned off
  • Fixed empty aircraft weight discrepancies across various systems – SimBrief generated plans will now be accurate
  • Fixed connection status not working in ATSU
  • Fixed passengers not being correctly loaded per zone
  • Fixed potential crash in VNAV code
  • Fixed inaccuracies in weight distribution when loading passengers per zone
  • Fixed passengers showing already on board when first loading into the sim
  • Fixed broken VERT REV page + associated yellow star logic for alt.
  • Fixed clock CHR and ET not respecting pause or higher simulation rate
  • Fixed TPIS option not working if the user has saved settings in the EFB
  • Fixed Y HYD steering not being disabled on A321
  • Improved FBW tuning values
  • Removed door 2L as a passenger exit for GSX

Art and Sound

  • Optimised CFM engine node count
  • Reverted cabin hierarchy changes that broke some custom cabins, but fixed the issue in code
  • Fixed text artifact on EMER ELEC PWR panel
  • Fixed light effect squares in incorrect locations
  • Fixed emissive bleed on aircraft belly
  • Fixed CFM rivet material
  • Fixed cabin door visibility when cabin hidden
  • Fixed missing glass from A321 L2/L3 door windows
  • Fixed RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD (well we think we did but it’s Dave’s job so quite frankly he could’ve accidentally invented an entirely new callout)
  • Fixed A321 tyre not having correct values
  • Fixed drain mast

EFB

  • Fixed take-off weights being incorrect in loadsheets when using LBS in SimBrief
  • Fixed CG calculations sometimes being incorrect across all aircraft types
  • Fixed potential race condition between passengers being loaded and loadsheets being sent, which would rarely cause preliminary loadsheet weights to be incorrect
  • Fixed A321 seatmap not blocking out seats 11A, 11F, 25A & 25F
  • Fixed incorrect CG when boarding with GSX
  • Fixed cargo not loading when using real-time mode in A319
  • Fixed one passenger sometimes not leaving the aircraft for a long time – reworked sync with GSX
  • Fixed not being able to board or reset passengers sometimes
  • Fixed number of cabin crew per aircraft type on loadsheets
  • Fixed seat map not showing correctly in Firefox
  • Fixed planned ZFW and GW not being shown after SimBrief import
  • Fixed ENG MODE SEL typo in approach checklist
  • Fixed row 13 existing in A319 seat map
  • Fixed DLH, BAW, RYW, EIN, UAE SimBrief OFP not showing
  • Adjusted preliminary loadsheet behaviour back to the previous logic of being sent upon importing a SimBrief flightplan and when making amendments to planned weights, so that you can verify and amend your weights before starting the boarding process
  • Attempted fix to prevent aircraft image being too big on first load of ground services page

FM

  • Adjusted A321 trim efficiency
  • Adjusted A321 pitch moments
  • Gently adjusted A321 elevator

Livery Manager

  • Fixed layout.json not being regenerated after install in some cases

Installer

  • Fixed simulators not being found if APPDATA or LOCALAPPDATA environment variables were changed

Fot. fenixsim.com


Zostań naszym Patronem:

Udostępnień