CRJ od Aerosoftu z dużym update’m

CRJ od Aerosoftu z dużym update’m

lip 1, 2025

Seria CRJ od Aerosoftu otrzymała całkiem sporą aktualizację. W wersji 2.1.10 otrzymujemy m.in. poprawiony model lotu i zachowania się silników, a także szereg poprawek systemowych.

Jedną z najważniejszych zmian jest gruntowna aktualizacja modelu lotu i zachowania się silników dla wszystkich wariantów CRJ. Oznacza to bardziej realistyczne zachowanie samolotu w powietrzu i dokładniejsze odwzorowanie pracy jednostek napędowych. Poprawiono również obliczenia prędkości startu i lądowania (VFTO), które teraz pozostają stałe przez cały lot. Dodatkowo wprowadzono nowe tabele temperatury FLEX oraz funkcję interpolacji dla wszystkich wariantów, co ma przełożyć się na precyzyjniejsze obliczenia N1 dla startu.

Wiele pracy poświęcono na dopracowanie systemów nawigacyjnych i autopilota. Wśród najważniejszych poprawek znajdziemy:

  • Naprawiono logikę rozłączania i załączania autopilota, w tym dodano wartość trymu wysokości do logiki rozłączania.
  • Poprawiono obliczenia punktów zwrotnych dla bezpośrednich tras opartych na stronie LEGS MCDU.
  • Ulepszono śledzenie krótkich łuków DME oraz dodano wsparcie dla łuków DME Arc i RF Legs zakończonych punktem przelotowym.
  • Naprawiono wyświetlanie symboli i etykiet punktów nawigacyjnych na trasach bezpośrednich.
  • Usprawniono obliczanie ETA na stronach MFD FPLN/PERF INIT 3 oraz PERF INIT 3/3.
  • Rozwiązano problem z wyświetlaniem ujemnego czasu i paliwa w oknie VNAV na MFD, gdy obliczenia są jeszcze nieprawidłowe.
  • Dodano obsługę importu alternatywnego planu lotu z Simbrief.

Ponadto poprawiono kilka szczegółów w kokpicie, takich jak wyloty powietrza, wskaźniki pozycji foteli i dźwignia podwozia, pokrętło DSPL na panelu centralnym, czy też zaktualizowano kamery pod kątem VR-u. Poprawki otrzymały również: GPWS, udźwiękowienie działania spojlerów, powiadomień na linii kokpit-załoga oraz działanie radaru pogodowego.

Aktualizacja jest już do pobrania za pośrednictwem sklepu Aerosoftu, a do Marketplace’u trafi najprawdopodobniej przy najbliższej aktualizacji oferty sklepu.

Fot. Aerosoft

Używasz SayIntentions.AI lub dopiero się nad tym zastanawiasz?

Wesprzyj rozwój naszego portalu i skorzystaj z naszego linku partnerskiego!

English version:

The Aerosoft CRJ series has received a significant update. Version 2.1.10 brings, among other things, an improved flight model and engine behavior, as well as a range of system fixes.

One of the most important changes is a thorough update to the flight model and engine behavior for all CRJ variants. This means more realistic aircraft behavior in the air and a more accurate representation of engine operation. Calculations for takeoff and landing speeds (VFTO) have also been improved, now remaining constant throughout the flight. Additionally, new FLEX temperature tables and an interpolation function have been introduced for all variants, which should result in more precise N1 calculations for takeoff.

Here’s the English translation of the provided text:


Aerosoft CRJ Series Receives Major Update

The Aerosoft CRJ series has received a significant update. Version 2.1.10 brings, among other things, an improved flight model and engine behavior, as well as a range of system fixes.

One of the most important changes is a thorough update to the flight model and engine behavior for all CRJ variants. This means more realistic aircraft behavior in the air and a more accurate representation of engine operation. Calculations for takeoff and landing speeds (VFTO) have also been improved, now remaining constant throughout the flight. Additionally, new FLEX temperature tables and an interpolation function have been introduced for all variants, which should result in more precise N1 calculations for takeoff.


Navigation and Autopilot System Enhancements

Much effort has been dedicated to refining the navigation and autopilot systems. Among the most important improvements are:

  • Autopilot Logic: Fixed autopilot disengage and engage logic, including adding altitude trim value to the disengage logic.
  • MCDU LEGS Page: Improved turn point calculations for direct routes based on the MCDU LEGS page.
  • DME Arcs & RF Legs: Enhanced tracking of short DME arcs and added support for DME Arc and RF Legs ending at a waypoint.
  • Waypoint Display: Fixed the display of waypoint symbols and labels on direct routes.
  • ETA Calculation: Improved ETA calculation on MFD FPLN/PERF INIT 3 and PERF INIT 3/3 pages.
  • VNAV Window: Resolved the issue of negative time and fuel display in the VNAV window on the MFD when calculations are still incorrect.
  • Simbrief Import: Added support for importing an alternative flight plan from Simbrief.

Furthermore, several cockpit details have been improved, such as air vents, seat position indicators and the landing gear lever, the DSPL knob on the center panel, and updated cameras for VR. Improvements have also been made to: GPWS, spoiler sound effects, cockpit-to-crew notifications, and weather radar operation.

The update is now available for download via the Aerosoft store and will most likely be available on the Marketplace with the next store update.

The text was automatically translated using Gemini.


Zostań naszym Patronem:

Udostępnień
pl_PLPolish