E-Jety zaktualizowane. Kompatybilność z MSFS 2024 jeszcze w tym roku

E-Jety zaktualizowane. Kompatybilność z MSFS 2024 jeszcze w tym roku

gru 4, 2024

Embraery od FlightSim Studio mają stać się kompatybilne z Microsoft Flight Simulatorem 2024 jeszcze w tym roku. Tymczasem pakiet tych samolotów otrzymał kolejną aktualizację do MSFS-a 2020.

W najnowszej aktualizacji przebudowany został układ hydrauliczny, który w E-Jetach składa się z trzech obwodów zasilanych indywidualnie przez jeden z silników lub przez pompę elektryczną. Aby hydraulika działała konieczne jest odpowiednie ciśnienie – w przeciwnym razie nie wszystkie powierzchnie sterowe będą się poruszać. Aktualnie zostało to już odwzorowane w MFS-owych Embraerach.

Zmiany objęły też FADEC, czyli elektroniczny system sterowania silnikami. Dzięki aktualizacji obsługuje on już ciąg wsteczny, a także poprawione zostały parametry silnika, aby lepiej odzwierciedlały rzeczywistość, zwłaszcza przy włączonej automatycznej przepustnicy.

Twórcy zaimplementowali ponadto nowy mechanizm testu poprawności uruchamiania systemów elektrycznego i hydraulicznego – Electrical and Hydraulic Power-Up Built-in Test (PBIT).

– Obejmuje to wyświetlanie właściwych komunikatów EICAS i procesu testowania na odpowiednich ekranach MFD. Po pomyślnym teście aktualizowany jest czas, który upłynął od ostatniego PBIT. Możesz również ręcznie uruchomić test, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba – informuje FSS.

Zmiany objęły również rozłączanie się automatycznej przepustnicy i komunikatów, które są przy tym wyświetlane na PFD. Jak zapewniają twórcy, E-Jety mają się teraz bardziej realistycznie zachowywać podczas kołowania – obecnie ciąg jałowy powinien wystarczyć do kołowania z prędkością 15-20 węzłów, a przy ruszaniu konieczne ma być ustawienie przepustnicy na poziomie 40-45% N1.

E-Jety otrzymały także rozwiniętą integrację z GSX-em – obecnie boarding, deboarding i pushback działa automatycznie. Jedynie ustawienia wagi samolotu w dalszym ciągu muszą być konfigurowane z poziomu tabletu.

Jako uzupełnienie update’u deweloperzy FSS przygotowali kalkulator dystansu potrzebnego do lądowania – na razie ma on formę osobnej aplikacji, ale docelowo ma trafić do EFB.

Kalkulator można pobrać po kliknięciu w poniższy link:
https://docs.flightsim-studio.com/e-jet-series/supplements/landing-distance-calculator

Pełna lista zmian (w języku angielskim):
https://flightsim-studio.com/news/e-jets-update-0.9.34


Embraer aircraft from FlightSim Studio are set to become compatible with Microsoft Flight Simulator 2024 later this year. In the meantime, this aircraft package has received another update for MSFS 2020.

The latest update has overhauled the hydraulic system, which in E-Jets consists of three circuits, each powered by an individual engine or an electric pump. For the hydraulic system to function, adequate pressure is required – otherwise, not all control surfaces will move. This has now been accurately modeled in the MSFS Embraers.

Changes have also been made to the FADEC, or Full Authority Digital Engine Control. Thanks to the update, it now supports reverse thrust, and engine parameters have been improved to better reflect reality, especially with automatic throttle engaged.

The developers have also implemented a new Electrical and Hydraulic Power-Up Built-in Test (PBIT) mechanism.

– This includes displaying the correct EICAS messages and testing process on the appropriate MFD screens. Upon successful completion, the time since the last PBIT is updated. You can also manually initiate the test whenever necessary – as FSS informs.

Changes have also been made to the automatic throttle disengagement and the associated messages displayed on the PFD. According to the developers, E-Jets should now behave more realistically during taxiing – now idle thrust should be sufficient for taxiing at 15-20 knots, and when starting, the throttle should be set to 40-45% N1.

The E-Jets have also received enhanced integration with GSX – currently, boarding, deboarding, and pushback operate automatically. Only the aircraft weight settings still need to be configured from the tablet.

As a complement to the update, FSS developers have prepared a landing distance calculator – for now, it is in the form of a separate application, but eventually, it is intended to be included in the EFB.

The calculator can be downloaded by clicking on the following link:
https://docs.flightsim-studio.com/e-jet-series/supplements/landing-distance-calculator

Full list of changes (in English):
https://flightsim-studio.com/news/e-jets-update-0.9.34

The text was automatically translated using Gemini.


Zostań naszym Patronem:

Udostępnień
pl_PLPolish