
Fokkery F70 i F100 już w pełni funkcjonalne. Trwają beta testy
Od zeszłego miesiąca trwają beta testy Fokkerów F70 i F100, nad którymi prace prowadzi Just Flight. Studio nie podaje jeszcze konkretnej daty premiery i deklaruje, że zostanie ona ogłoszona w momencie, gdy samoloty będą gotowe pod kątem systemów.
– Zaczynając od stosunkowo skromnych PA-28, poprzez samoloty wojskowe, a następnie samoloty pasażerskie takie jak 146, F28 i RJ, stale rozwijaliśmy nasze doświadczenie i podejmowaliśmy się coraz bardziej złożonych samolotów – pisze w komunikacie Just Flight. – F70 i F100, z ich wysoce zintegrowaną i zautomatyzowaną awioniką, porównywalną z nowocześniejszymi samolotami Airbus i Boeing, były zdecydowanie naszym największym skokiem w rozwoju – dodaje.
W bieżącym tygodniu zintegrowano samoloty z pełnym udźwiękowieniem, a programistom pozostało jeszcze ukończyć autopilota oraz FMS.
– To zdecydowanie najbardziej złożony aspekt samolotu, nad którym nasi programiści spędzili miesiące, dopracowując i udoskonalając te systemy, ze szczególnym naciskiem na harmonijną współpracę trybów autopilota NAV (LNAV) i PROF (VNAV) z automatyczną przepustnicą i FMS. Podobnie jak w nowoczesnych Airbusach czy Boeingach, są to systemy niezbędne do realistycznego działania samolotu i nie możemy sobie pozwolić na niedopracowanie – uzupełnia Just Flight.
Niedługo na kanałach komunikacyjnych studia pojawiać się będą filmy prezentujące nowe maszyny.
Fot. justflight.com
Używasz SayIntentions.AI lub dopiero się nad tym zastanawiasz?
Wesprzyj rozwój naszego portalu i skorzystaj z naszego linku partnerskiego!
English version:
The beta tests for the Fokker F70 and F100, which are being developed by Just Flight, have been ongoing since last month. The studio has not yet provided a specific release date and states that it will be announced when the aircraft are ready in terms of systems.
„Starting with the relatively modest PA-28, through military aircraft, and then airliners such as the 146, F28, and RJ, we have consistently developed our experience and undertaken increasingly complex aircraft,” writes Just Flight in a statement. „The F70 and F100, with their highly integrated and automated avionics, comparable to more modern Airbus and Boeing aircraft, were definitely our biggest leap in development,” it adds.
This week, the aircraft were integrated with full sound; developers still need to complete the autopilot and the FMS (Flight Management System).
„This is definitely the most complex aspect of the aircraft, on which our developers have spent months refining and perfecting these systems, with a particular focus on the harmonious cooperation of the autopilot’s NAV (LNAV) and PROF (VNAV) modes with the auto-throttle and FMS. As with modern Airbuses or Boeings, these are essential systems for realistic operation of the aircraft, and we cannot afford to under-develop them,” Just Flight further explains.
Videos showcasing the new aircraft will soon appear on the studio’s communication channels.
The text was automatically translated using Gemini.





