IndieFoxtEcho komentuje nowe informacje nt. SDK MSFS-a 2024

IndieFoxtEcho komentuje nowe informacje nt. SDK MSFS-a 2024

paź 4, 2024

Studio IndieFoxtEcho skomentowało na Facebooku nowe informacje na temat SDK, które ukazały się podczas czwartkowego streama deweloperów Microsoft Flight Simulatora 2024.

W ocenie IndieFoxtEcho największe zmiany zostaną wprowadzone w kwestii nowego systemu obsługującego poziom detali (LOD) samolotu. Model będzie mógł zostać podzielony na „cegiełki”, które następnie będą składane niczym klocki. Ma to pozwolić na optymalizację wydajności. Z drugiej strony oznacza to, że modele z Microsoft Flight Simulatora 2020 będą wymagać znacznej ilości pracy – rzędu po kilka tygodni na każdy z samolotów tak, aby zostały one dostosowane do nowych wymogów. Bez tego modele przeniesione ze starszego symulatora będą miały znacznie gorszą wydajność niż samoloty tworzone natywnie pod MSFS 2024.

Znacznie poprawione zostaną mechanizmy odpowiedzialne za modelowanie systemów elektrycznych, pneumatycznych, hydraulicznych. Podobnie model lotu wraz z systemem CFD (Computational Fluid Dynamics) ma otrzymać obsługę wielu powierzchni i kadłubów (obecnie MSFS traktuje każdy samolot, jakby miał tylko jeden kadłub o standardowym układzie powierzchni), przez co całość zbliży się do tego, co znamy z X-Plane’a. Co ciekawe, zarówno nowy system symulacji systemów, jak i model lotu będą opcjonalne dla deweloperów, którzy będą mogli pozostać przy mechanizmach z MSFS-a 2020.

Dostęp do wersji alfa Microsoft Flight Simulatora 2024 deweloperzy mają otrzymać 21 października, co – zdaniem IndieFoxtEcho – nie da odpowiedniej ilości czasu na przygotowanie wszystkich obecnych produktów do działania w MSFS-ie 2020.


English version:

Indiefoxtecho commented on Facebook regarding the new SDK information revealed during Microsoft Flight Simulator 2024’s Thursday developer stream.

According to Indiefoxtecho, the most significant changes will be introduced in the new Level of Detail (LOD) system for aircraft. The model will be able to be divided into „bricks” that can then be assembled like building blocks. This is intended to optimize performance. On the other hand, it means that models from Microsoft Flight Simulator 2020 will require a significant amount of work – several weeks for each aircraft – to be adapted to the new requirements. Without this, models ported from the older simulator will have significantly worse performance than aircraft created natively for MSFS 2024.

The mechanisms responsible for modeling electrical, pneumatic, and hydraulic systems will be significantly improved. Similarly, the flight model, along with the Computational Fluid Dynamics (CFD) system, is set to receive support for multiple surfaces and fuselages (currently, MSFS treats each aircraft as if it only had one fuselage with a standard surface arrangement), bringing the whole thing closer to what we know from X-Plane. Interestingly, both the new system simulation system and the flight model will be optional for developers, who can stick with the mechanisms from MSFS 2020.

Developers are scheduled to receive access to the alpha version of Microsoft Flight Simulator 2024 on October 21st, which – according to Indiefoxtecho – will not provide enough time to prepare all current products to work in MSFS 2020.

The text was automatically translated using Gemini.

Fot. Microsoft Flight Simulator/Youtube


Zostań naszym Patronem:

Udostępnień
pl_PLPolish