PMDG ma problemy z działaniem narzędzi C++/WASM w MSFS 2024
W ubiegły weekend Robert Randazzo z PMDG ponownie zabrał głos w temacie kompatybilności swoich produktów z Microsoft Flight Simulatorem 2024. Jak stwierdził, główną przeszkodą blokującą aktualizację samolotów jest brak działających narzędzi deweloperskich C++/WASM do MSFS 2024.
– Jest to podobny problem do tego, którego doświadczyliśmy przy wydaniu MSFS2020. Asobo zostało poinformowane o problemie i potwierdziło, że odtworzyło problem wewnętrznie. Nie poinformowało, czy wdrożono poprawkę. Nie poinformowało też, kiedy możemy się spodziewać odblokowania – mówi Robert Randazzo, szef PMDG.
Zdaniem Randazzo brak możliwości pracy z własnym kodem źródłowym spowalnia tę ścieżkę, jednak zespoły nadal pracują nad innymi niezbędnymi zmianami modeli i aktualizacjami przy użyciu zestawu narzędzi MSFS2024 w oczekiwaniu, że zespoły kodujące będą mogły zabrać się do pracy.
Niestety wszystko wskazuje na to, że aktualizacje samolotów PMDG będą dodatkowo płatne. Najniższa dopłata ma dotyczyć DC-6, bo tam zakres potrzebnych prac będzie najmniejszy. Nieco więcej pracy będzie kosztować zespół aktualizacja Boeinga 777, a największy zakres będzie dotyczyć B737. Jak tłumaczy Randazzo, ten ostatni samolot ma już de facto 2,5 roku i konieczna będzie przebudowa wnętrza samolotu i modelu zewnętrznego, a także aktualizacja udźwiękowienia.
Przypomnijmy, że Fenix Simulations już teraz udostępnił (na razie eksperymentalnie) aktualizacje swoich samolotów – i to bezpłatnie.
English version:
Last weekend, Robert Randazzo from PMDG once again addressed the issue of compatibility of their products with Microsoft Flight Simulator 2024. As he stated, the main obstacle blocking the update of aircraft is the lack of functional C++/WASM developer tools for MSFS 2024.
– It’s a similar problem to the one we experienced with the release of MSFS2020. Asobo has been informed of the issue and confirmed that they have reproduced the problem internally. They did not inform whether a fix has been implemented. They also did not inform when we can expect the unlock – says Robert Randazzo, head of PMDG.
According to Randazzo, the inability to work with their own source code slows down this process, however, the teams are still working on other necessary changes to models and updates using the MSFS2024 toolset while waiting for the coding teams to be able to get to work.
Unfortunately, everything indicates that updates to PMDG aircraft will be additional paid. The lowest surcharge will apply to the DC-6, as the scope of work required will be the smallest. The Boeing 777 update will require slightly more work, and the largest scope will apply to the B737. As Randazzo explains, the latter aircraft is already de facto 2.5 years old and will require a rebuild of the aircraft interior and exterior model, as well as an update to the sound.
Let’s recall that Fenix Simulations has already made available (for now experimentally) updates to its aircraft – and this is free of charge.
Fot. PMDG
The text was automatically translated using Gemini.