Poznaliśmy wstępne wymagania sprzętowe A380 od FBW
Zbliża się data wydania Airbusa A380 od FlyByWire w wersji „developer preview”. Samolot trafi do otwartych testów alpha, w których każdy będzie mógł wziąć udział. Na razie poznaliśmy wstępne wymagania sprzętowe samolotu oraz listę zaimplementowanych funkcji.
– Podczas gdy niektóre funkcje będą w pełni działające i w większości przypadków możemy zagwarantować przyzwoity lot z punktu A do punktu B na VATSIM, wiele systemów jest nadal w fazie aktywnego rozwoju. Funkcje, które są obecnie nieaktywne, zostaną dodane z czasem, aby osiągnąć nasz główny cel, jakim jest symulacja wszystkich funkcji z prawdziwego samolotu – deklaruje FlyByWire.
Studio opublikowało wstępne wymagania sprzętowe Airbusa A380 dla trzech presetów ustawień: low, high i ultra.
Minimalne (1080p30 niska)
- Procesor: Intel i5-4460 lub Ryzen 3 1400
- Karta graficzna: Nvidia GTX 1060 6 GB lub AMD RX 480 8 GB
- Pamięć: 8GB
- Pamięć: 28 GB* wolnego miejsca (dysk twardy lub SSD)
* Co najmniej 4-8 GB potrzebne na plik stronicowania (pamięć wirtualna)
Zalecane (1440p30 High)
- Procesor: Intel i5-8400 lub Ryzen 5 3600
- Karta graficzna: Nvidia RTX 3060 12 GB lub AMD RX 6600 XT 8 GB
- Pamięć: 16 GB
- Pamięć: 20 GB wolnego miejsca (dysk SSD)
Flying By Wire (1440p/4K DLSS 60 High/Ultra)
- Procesor: Ryzen 7 7800X3D
- GPU: RTX 4080 Super 16 GB lub 7900 XTX 24 GB
- Pamięć: 32 GB
- Pamięć: 20 GB wolnego miejsca (dysk SSD)
Deweloperzy szacują, że wydajność A380 na obecnym etapie rozwoju jest o około 25% niższa niż w przypadku Airbusa A32NX.
Aktualnie samolot posiada zaimplementowane: customowe FMS, a także ekrany PFD, ND wraz z systemem OANS wyświetlającym mapę lotniska, EWD i SD (wraz z checklistami), podstawowe systemy (elektryczne, pneumatyczne, klimatyzacji i presuryzacji, APU i ochrony przeciwpożarowej, system Brake to Vacate (wspomaganie hamowania) oraz Runway Overrun Warning/Protection (ROW/ROP). Zaimplementowano również symulację elastyczności skrzydeł, a także systemy odciążenia klap i automatycznego ich wysuwania/chowania. Działa już też system sterowania kołami przednimi i tylnymi.
Twórcy Airbusa A380 odnieśli się też do kwestii Microsoft Flight Simulatora 2024.
– Chociaż wiemy, że wielu z niecierpliwością czeka na wydanie MSFS 2024, chcemy zauważyć, że wersja A380X nie zostanie wydana wraz z premierą nowego symulatora. Wiemy, że MSFS 2024 zawiera wbudowaną wsteczną kompatybilność z dodatkami MSFS-a 2020 i chociaż wersja A380X z MSFS-a 2020 będzie mogła zostać załadowana do nowego symulatora już pierwszego dnia, to nie możemy zagwarantować, że wszystko będzie działać tak jak w poprzednim symulatorze – zastrzega FBW.
Na ten moment nie podano konkretnej daty premiery Airbusa A380 od FlyByWire.
English version:
The FlyByWire Airbus A380 'developer preview’ is coming soon! The aircraft will be released for open alpha testing, allowing everyone to participate. Preliminary hardware requirements and a list of implemented features have already been released.
– While some features will be fully functional, ensuring a decent flight from point A to point B on VATSIM in most cases, many systems are still under active development. Features that are currently inactive will be added over time to achieve our main goal of simulating all the functions of a real aircraft – declares FlyByWire.
The studio has published the preliminary hardware requirements for the Airbus A380 across three preset settings: low, high, and ultra.
- Minimum (1080p30 low)
Processor: Intel i5-4460 or Ryzen 3 1400
Graphics card: Nvidia GTX 1060 6 GB or AMD RX 480 8 GB
Memory: 8GB Storage: 28 GB* free space (HDD or SSD)
At least 4-8 GB needed for paging file (virtual memory)
- Recommended (1440p30 High)
Processor: Intel i5-8400 or Ryzen 5 3600
Graphics card: Nvidia RTX 3060 12 GB or AMD RX 6600 XT 8 GB
Memory: 16 GB Storage: 20 GB free space (SSD)
Flying By Wire (1440p/4K DLSS 60 High/Ultra)
Processor: Ryzen 7 7800X3D
GPU: RTX 4080 Super 16 GB or 7900 XTX 24 GB
Memory: 32 GB Storage: 20 GB free space (SSD)
Developers estimate that the A380’s performance at this stage of development is approximately 25% lower compared to the Airbus A32NX. Currently, the aircraft features a custom FMS, PFD, ND screens with the OANS system displaying the airport map, EWD and SD (including checklists), and basic systems (electrical, pneumatic, air conditioning and pressurization, APU, fire protection, Brake to Vacate system, and Runway Overrun Warning/Protection). Wing flex simulation, flap unloading systems, and automatic flap extension/retraction have also been implemented. The front and rear wheel steering system is already operational. The creators of the Airbus A380 have also addressed the issue of Microsoft Flight Simulator 2024.
– While we know many are eagerly awaiting the release of MSFS 2024, we want to highlight that the A380X version won’t be released alongside the new simulator. We are aware that MSFS 2024 has built-in backward compatibility with MSFS 2020 add-ons, and although the MSFS 2020 version of A380X can be loaded into the new simulator on day one, we cannot guarantee it will function identically to the previous simulator – FBW cautions.
At this time, a specific release date for the FlyByWire Airbus A380 has not been announced.
The text was automatically translated using Gemini.
Fot. flybywiresim.com