Projekt E-Jets od FSS z dużym opóźnieniem
FlightSim Studio podsumowało rok rozwoju projektu E-Jets w early accessie. Z opublikowanego raportu wynika, że premiera docelowej wersji Embraerów została przesunięta… o rok.
Cały projekt ma obecnie około półroczne opóźnienie. Pierwotnie Embraery 195/190 miały trafić do sprzedaży w czerwcu 2023 r. – wszystko wskazuje, że premiera odbędzie się do końca bieżącego miesiąca, czyli około sześć miesięcy później niż zakładano. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja z wersją 1.0 samolotu – ta początkowo miała ukazać się do końca 2023 r., a jej wydanie zostało przesunięte na grudzień 2024.
– Jeśli spojrzymy na obecny stan, jesteśmy tuż przed wypuszczeniem E190/195, a zatem jesteśmy dobre 6 miesięcy opóźnieni w stosunku do naszego rzeczywistego harmonogramu. W tym względzie możemy śmiało sporządzić nowy plan działania, który będzie zdecydowanie bardziej realistyczny niż poprzedni, choć nadal nie można go wyryć w kamieniu. Nasz obecny plan zakłada wydanie pierwszej wersji naszego niestandardowego FMS i autopilota latem 2024 r. – informuje FlightSim Studio. – Pierwsza wersja, ponieważ z pewnością będzie nadal zawierać wiele błędów i nie będzie jeszcze miała pełnego zestawu funkcji. Bazując na zdobytym doświadczeniu, lepiej zaplanować na to kolejne 6 miesięcy, aby do końca 2024 r. powstała wersja 1.0. Oczywiście po drodze jeszcze wiele może się wydarzyć, ale jeśli spojrzymy za kulisy scen, możemy być ostrożnym optymistą – dodaje.
FlightSim Studio zaznacza, że aktualnie pracuje nad FMS-em poza symulatorem – dopiero, gdy system będzie gotowy, a błędy usunięte, zostanie on zaimplementowany w MSFS-ie.
– Można godzinami rozmawiać o tym, jak złożone i powiązane są wszystkie te systemy. I pojawia się problem: po co super dobry FMS, który planuje cały plan lotu od początku do końca w sytuacji, gdy samolot nie wie, jak go wykorzystać? Co więcej nie możemy użyć autopilota MSFS. Dlatego też autopilot musi zostać opracowany całkowicie we własnym zakresie, co szybko podwaja całkowity wysiłek. Szybki postęp jest również blokowany przez fakt, że wielu programistom trudno jest pracować nad FMS w tym samym czasie ze względu na złożoność systemów. Nasza obecna kadra wygląda następująco: Jeden pełnoetatowy programista na backendzie FMS i jeden pełnoetatowy programista na autopilocie – pisze FSS.
O tym, jak obecnie działa Embraer 175 od FlightSim Studio, możecie się przekonać śledząc nasz kanał na Youtube lub na Twitchu. Streamy z lotów E-175 pojawiają się u nas regularnie co kilka tygodni.