Wiemy, kiedy do MSFS-a trafi DLSS 3
Obsługujące DLSS 3.0 karty graficzne GeForce RTX 4090 są już w sklepach. W związku z tym dowiedzieliśmy się, kiedy ta funkcja trafi do Microsoft Flight Simulatora. A będzie to już za kilka dni :).
DLSS to – mocno upraszczając – innowacyjna funkcja zwiększająca płynność wyświetlanego obrazu poprzez wygenerowanie przez sztuczną inteligencję dodatkowej klatki na bazie dwóch innych klatek: poprzedniej i następnej. Co więcej, dzięki algorytmom uczenia się sztuczna inteligencja może poprawiać generowany przez siebie obraz. DLSS 3 jest obsługiwany wyłącznie przez karty graficzne z serii GeForce RTX 40xx.
Obecnie Microsoft Flight Simulator obsługuje DLSS w wersji 2.0. Niestety, nie działa to dobrze – można łatwo zauważyć, że technologia ta niepoprawnie wyświetla ekrany w kokpicie samolotów, mocno rozmywając wyświetlane tam elementy, głównie fonty.
Czy DLSS 3.0 okaże się pod tym względem rewolucyjne? Okaże się już niedługo, ponieważ funkcja ta zostanie dodana do MSFS-a już 17 października 2022 r.
Fot. nvidia.com