Boeing 787-9 od Horizona obsługuje CPDLC

Autor:

Dreamliner w wersji 9, czyli Boeing 787-9 od Horizon Simulations, obsługuje już system CPDLC, umożliwiający komunikację z kontrolerem w postaci tekstowej poprzez łącze danych. To dobra wiadomość przed nadchodzącym vatsimowym eventem Cross The Pond.

Wszystko za sprawą poniedziałkowej aktualizacji. Zasadę działania CPDLC można porównać do komunikacji SMS-owej, co ułatwia komunikację z kontrolerem w sytuacji, gdy w danej przestrzeni powietrznej panuje duży ruch. Oprócz wspomnianej funkcjonalności update dodał do tabletu nową podstronę (jeszcze nieaktywną), a także poprawił kilka mniejszych błędów.

Na swoim Discordzie Horizon Simulations opublikowało instrukcję korzystania z nowej funkcjonalności.

Konfigurowanie
– Upewnij się, że masz zainstalowaną najnowszą wersję (v1.1)
– Zdobądź kod logowania Hoppie z Hoppie’s ACARS
– Będąc w samolocie, przejdź do menu komunikacji na wyświetlaczu wielofunkcyjnym, kliknij MANAGER –> ACARS –> następnie skopiuj i wklej swój kod hoppie w polu wejściowym, używając skrótu CTRL+V. Następnie kliknij WYŚLIJ.
– Teraz wszystko jest gotowe do korzystania z CPDLC i innych funkcji w sieci Vatsim.

Jak używać (przykłady)
Prośba o zezwolenie przed odlotem

– Upewnij się, że wpisałeś swój plan lotu i znak wywoławczy do CDU, zostanie to odzwierciedlone w systemie komunikacyjnym.
– Przejdź do FLIGHT INFORMATION, a następnie wybierz DEPARTURE CLEARANCE REQ
– Wprowadź niezbędne informacje i kod logowania obiektu ATC w polu obiektu ATC.
– Kliknij SEND i poczekaj na odpowiedź.

Wysyłanie żądania LOGON
– Upewnij się, że wpisałeś swój plan lotu i znak wywoławczy do CDU, zostanie to odzwierciedlone w systemie komunikacyjnym.
– Przejdź do ATC, a następnie LOGON
– Wpisz stację CPDLC w pole LOGON TO.
– Kliknij SEND i poczekaj na komunikat ATC COMM ESTABLISHED.
– Po podłączeniu możesz korzystać ze wszystkich funkcji na stronie ATC.

Wysyłanie zapytania pogodowego
– Przejdź do COMPANY –> WEATHER REQUESTS
– Wprowadź stacje i wybierz żądany raport lub prognozę

Ograniczenia
– Brak raportu o stanowisku CPDLC — w tytule roboczym nie ma obecnie łatwo dostępnego kodu umożliwiającego wdrożenie tego rozwiązania, może to jednak ulec zmianie w przyszłości.
– ACARS Chime nie jest obecnie kompatybilny z FTSIM+
– Wszystkie uplinki, takie jak modyfikacje tras, częstotliwości radiowe, kody transpondera i inne, nie są wprowadzane ani wstępnie wybrane w odpowiednich systemach.
– W przypadku żądania ATIS komunikaty stacji ATIS są bez przyrostka _D lub _A

Fot. Horizon Simulations


Zostań naszym Patronem:

Udostępnień