Fenix tworzy warianty NEO Airbusów i rezygnuje z systemów ProSim

Fenix tworzy warianty NEO Airbusów i rezygnuje z systemów ProSim

mar 29, 2025

Fenix Simulations ogłosiło, że pracuje nad wariantami NEO dwóch Airbusów, czyli Airbusem A320neo i A321neo. Są to samoloty zbudowane od podstaw – co ciekawe przy tworzeniu zrezygnowano z systemów ProSim na rzecz własnych.

Fenix od dawna utrzymywał, że nie planuje prac nad Airbusami NEO.

– Zawsze utrzymywaliśmy, że nie planowaliśmy budować NEO – co jest prawdą, odmówiliśmy zobowiązania się do tego, dopóki nie byliśmy pewni, że możemy wprowadzić całkowicie nowy ECAM bez poświęcania na to ponad 5 lat, ponieważ wykonalność projektu zależała od tego. Dopiero w ciągu ostatnich kilku tygodni w końcu z radością daliśmy mu zielone światło. To jest plan działania na 2025 r., ale niektóre rzeczy nie są jeszcze gotowe – czytamy w komunikacie opublikowanym przez studio Fenix Simulations.

Deweloperzy przekonują, że przeprojektowany został cały samolot – każdy pojedynczy czujnik, zawór, generator, pompa, przełącznik, przycisk – wszystko to musiało zostać zaprogramowane od nowa. Nie jest to więc przeróbka dotychczasowych produktów Fenixa.

Obecni posiadacze Airbusów CEO, którzy dokupią NEO, otrzymają niespodziankę w postaci zmodernizowanego CEO, obsługującego m.in. najnowszą wersję systemu ECAM. Samolot ten pojawi się jednak później, tj. jakiś czas po premierze wariantów NEO.

Fot. Fenix Simulations

Używasz SayIntentions.AI lub dopiero się nad tym zastanawiasz?

Wesprzyj rozwój naszego portalu i skorzystaj z naszego linku partnerskiego!

English version:

Fenix Simulations has announced that it is working on NEO variants of two Airbuses, namely the Airbus A320neo and A321neo. These are aircraft built from the ground up – interestingly, the creation abandoned ProSim systems in favor of its own.

Fenix has long maintained that it has no plans to work on NEO Airbuses.

„We have always maintained that we had no plans to build NEO – which is true, we refused to commit to it until we were sure we could introduce a completely new ECAM without spending more than 5 years on it, as the project’s feasibility depended on it. Only in the last few weeks have we finally been happy to give it the green light. This is the roadmap for 2025, but some things are not quite ready yet,” reads a statement published by Fenix Simulations studio.

Developers assure that the entire aircraft has been redesigned – every single sensor, valve, generator, pump, switch, button – everything had to be reprogrammed from scratch. So this is not a rework of Fenix’s existing products.

Current owners of CEO Airbuses who purchase NEO will receive a surprise in the form of an upgraded CEO, supporting, among other things, the latest version of the ECAM system. However, this aircraft will appear later, i.e. some time after the premiere of the NEO variants.

The text was automatically translated using Gemini.


Zostań naszym Patronem:

0
0Udostępnień
pl_PLPolish