MSFS 2024 z podobnymi wymaganiami sprzętowymi jak MSFS 2020?
Na portalu MSFSAddons.com został opublikowany bardzo interesujący wywiad z twórcami Microsoft Flight Simulatora 2024 – z Jorgiem Neumannem (MSFS) i z Sebastianem Wlochem z Asobo. Wśród poruszonych tematów znalazła się kwestia wydajności nowego symulatora.
Vasco Ferreira – dziennikarz przeprowadzający wywiad – poprosił o porównanie wydajności tworzonego Microsoft Flight Simulatora 2024 z poprzednią edycją symulatora.
– Poprawiona została szczegółowość i złożoność, ale także zwiększono optymalizację. Na przykład układ powierzchni składających się na samolot: w MSFS 2020 samolot składał się z od 500 do 1000 powierzchni. W nowym symulatorze jest to 10 razy więcej, ale jest to zrobione wielowątkowo i zostało zoptymalizowane, więc koszt jest mniej więcej taki sam. Ogólnie wydajność powinna być podobna – mówi Sebastian Wloch z Asobo.
– Podobnie albo lepiej. Nie zmieniamy wymagań systemowych – dopowiedział Jorg Neumann, szef Microsoft Flight Simulatora.
I to ostatnie zdanie wydaje się być najbardziej interesujące. Już jakiś czas temu przewidywaliśmy, że z uwagi na to, że MSFS 2024 powinien zostać wydany na obecną jeszcze generację konsol Xbox, również na pecetach wymagania sprzętowe nie powinny znacząco się zmienić. Faktem jest, że MSFS 2020 ma duże problemy z obsługą wielowątkowości procesorów i skuteczniejsze jej wykorzystanie rzeczywiście może pozwolić na poprawę wyglądu symulatora bez zwiększania wymagań sprzętowych.
Całość wywiadu jest dostępna poniżej:
https://msfsaddons.com/2024/06/24/interview-with-jorg-neumann-and-sebastian-wloch-on-microsoft-flight-simulator-2024-and-beyond/
Fot. Microsoft Flight Simulator/Youtube