Premiera MSFS-a 2024 z dużymi problemami. Sytuacja powoli stabilizuje się
Po premierze Microsoft Flight Simulatora 2024, której towarzyszyły duże problemy z przepustowością serwerów, sytuacja wydaje się stabilizować. Microsoft przeprasza za zaistniałą sytuację i zapewnia, że pracuje nad usprawnieniem działania symulatora.
Microsoft Flight Simulator 2024 opiera swoje działanie na streamingu danych, dlatego niedługo po udostępnieniu symulatora wszyscy użytkownicy zaczęli doświadczać poważnych trudności w uruchomieniu MSFS-a. Początkowo nawet jeśli udało się komuś zalogować i dokonać wstępnej konfiguracji, to w wewnętrznej bibliotece było dostępnych tylko kilkanaście maszyn. Po restarcie uruchomienie sima było już niemożliwe. Po 2-3 godzinach użytkownicy próbujący się zalogować zaczęli być kolejkowani – jednak nie przyniosło to większego skutku i częściowe działanie usług zostało przywrócone około godz. 4:00 polskiego czasu.
Również w środę przez cały dzień występowały problemy z przepustowością serwerów, co przejawiało się w postaci długich czasów ładowania nowego lotu, bardzo słabej jakości tekstur ziemi i scenerii, a także w problemach w poprawnym wczytywaniu się samolotów, które czasem bardzo dziwnie się zachowywały, a nawet niemożliwym było ich uruchomienie. Zdarzały się też sytuacje wieszania się całego symulatora.
– Zwiększyliśmy pojemność naszego serwera i widzimy, że coraz więcej graczy uzyskuje dostęp do symulatora, jednak nadal obserwujemy problemy z dostępem. To nie jest doświadczenie startowe, jakiego chcemy dla naszych graczy i chcemy przeprosić społeczność. Będziemy nadal współpracować z naszymi partnerami przez całą dobę i będziemy dostarczać aktualizacje, dopóki problemy nie zostaną rozwiązane – informuje ekipa Microsoft Flight Simulatora.
Z relacji użytkowników wynika, że sytuacja w czwartek 21 listopada wydaje się już stabilizować.
Problemy z dnia premiery spowodowały lawinę złych ocen MSFS-a 2024 na Steamie – aktualnie jedynie 24% opinii jest pozytywnych.
English version:
Following the launch of Microsoft Flight Simulator 2024, which was accompanied by significant server capacity issues, the situation seems to be stabilizing. Microsoft has apologized for the inconvenience and assures users that they are working to improve the simulator’s performance.
Microsoft Flight Simulator 2024 relies on streaming data, so shortly after the simulator’s release, all users began experiencing severe difficulties in launching MSFS. Initially, even if someone managed to log in and complete the initial configuration, only a dozen or so aircraft were available in the internal library. After a restart, launching the sim was no longer possible. After 2-3 hours, users trying to log in started being queued, but this did not bring much effect, and partial service restoration occurred around 4:00 AM CET.
Throughout Wednesday, there were also problems with server capacity, manifested in long loading times for new flights, very poor quality of ground textures and scenery, as well as problems with correctly loading aircraft, which sometimes behaved very strangely or could not be started at all. There were also instances of the entire simulator freezing.
– We have increased the capacity of our server and we see that more and more players are gaining access to the simulator, but we are still observing access problems. This is not the launch experience we want for our players and we want to apologize to the community. We will continue to work with our partners around the clock and will provide updates until the issues are resolved – informs the Microsoft Flight Simulator team.
According to user reports, the situation on Thursday, November 21st seems to be stabilizing.
The launch day problems caused an avalanche of negative reviews for MSFS 2024 on Steam – currently only 24% of reviews are positive.
The text was automatically translated using Gemini.