Systemy Fokkera 100 już połączone w całość. Trwają testy

Systemy Fokkera 100 już połączone w całość. Trwają testy

mar 7, 2025

Just Flight zaprezentowało ostatnio postępy prac nad Fokkerem F100. Rozwijane do tej pory osobno systemy zostały już połączone w jedno i obecnie rozpoczęły się testy całości.

– Ostatnio większość czasu poświęciliśmy bardziej złożonym systemom F100, związanym z elektronicznym systemem informacji o locie (EFIS). Ważnym kamieniem milowym jest włączenie Flight Warning System (FWS). Monitoruje on systemy samolotu zarówno pod kątem sytuacji normalnych, jak i nienormalnych i wyświetla na ekranach MFDU różne poziomy powiadomień, alertów, komunikatów o stanie i procedur – informuje Just Flight.

Twórcy Fokkera F100 rozpoczęli również testy autopilota AFCAS i komputera FMS.

– Testowanie tego jest procesem czasochłonnym, ponieważ należy przetestować wiele różnych scenariuszy, aby upewnić się, że wszystko działa na wszystkich etapach lotu. Nie ma nic bardziej niezadowalającego niż nurkowanie samolotu nosem w ziemię pod koniec 2-godzinnego lotu – dodaje Just Flight.

W testach uczestniczą piloci i inżynierowie prawdziwych Fokkerów F100. Po tym, jak wszystko zostanie sprawdzone, deweloperzy zajmą się przeniesieniem systemów do Fokkera F70.

Fot. Just Flight

Używasz SayIntentions.AI lub dopiero się nad tym zastanawiasz?

Wesprzyj rozwój naszego portalu i skorzystaj z naszego linku partnerskiego!


English version:

Just Flight recently presented progress on the Fokker F100. Systems that had been developed separately have now been integrated into one, and comprehensive testing has begun.

„Recently, we have focused most of our time on the more complex systems of the F100, related to the Electronic Flight Information System (EFIS). An important milestone is the integration of the Flight Warning System (FWS). It monitors the aircraft’s systems for both normal and abnormal situations and displays various levels of notifications, alerts, status messages, and procedures on the MFDU screens,” reports Just Flight.

The developers of the Fokker F100 have also begun testing the AFCAS autopilot and the FMS computer.

„Testing this is a time-consuming process, as many different scenarios need to be tested to ensure that everything works at all stages of flight. There is nothing more frustrating than an aircraft nose-diving into the ground at the end of a 2-hour flight,” adds Just Flight.

The tests involve pilots and engineers of real Fokker F100s. Once everything has been verified, the developers will proceed to port the systems to the Fokker F70.

The text was automatically translated using Gemini.


Zostań naszym Patronem:

Udostępnień
pl_PLPolish