Twórcy BeyondATC pokazali organizację ruchu AI na lotnisku
Twórcy aplikacji BeyondATC, która ma wprowadzić do Microsoft Flight Simulatora zaawansowaną kontrolę ruchu lotniczego, pokazali kolejny materiał. Tym razem zaprezentowano to, w jaki sposób działa organizacja ruchu samolotów AI na lotnisku.
– Ogromnym wyzwaniem było ułożenie samolotów w taki sposób, aby nie tworzyły sytuacji kolizyjnej („twarzą w twarz”) – piszą twórcy BeyondATC.
Na opublikowanym na Youtube materiale widać, w jaki sposób poszczególne samoloty dobierają trasę, zatrzymują się, aby przepuścić inne maszyny, czy zachowują bezpieczne odstępy. Pokazano też efekt wstrzykiwania tego ruchu na lotnisku bezpośrednio do symulatora. Co ciekawe wszelkie obliczenia mają być prowadzone poza MSFS-em, dzięki czemu nawet przy dużej liczbie widocznych samolotów nie powinno mieć to wpływu na wydajność sima.
Obecnie twórcy będą pracować nad tym, aby samoloty ruchu na żywo poruszały się po lotnisku w jak najbardziej realistyczny sposób – chodzi tu przede wszystkim o zwalnianie, zatrzymywanie się, czy przyspieszanie.
Link do materiału: