Flightsim.to zmienia zasady usuwania modów opublikowanych w serwisie

Autor:

W miniony weekend pojawiły się sygnały o tym, że Flightsim.to – najpopularniejszy serwis z modyfikacjami do Microsoft Flight Simulatora – zmienia zasady dot. usuwania przez twórców udostępnionej na portalu zawartości. Nie spodobało się to niektórym deweloperom, którzy zapowiedzieli wycofanie się z Flightsim.to.

Do tej pory modderzy mieli pełną kontrolę nad swoją twórczością i mogli w każdej chwili usunąć opublikowane przez siebie. Od 5 marca twórcy mają jednak stracić możliwość swobodnego usuwania swoich plików. Aby to zrobić konieczny będzie kontakt z administracją serwisu. Dodatkowo w opublikowanym na Flightsim.to FAQ pojawiła się wzmianka, że w niektórych przypadkach prośba o usunięcie plików może zostać odrzucona. Chodzi o mody, które wcześniej były wyróżniane i reklamowane przez portal.

Nie spodobało się to twórcom i część z nich zapowiedziała wycofanie się z serwisu. Taką decyzję podjął m.in. autor rewelacyjnego dodatku Global AI Ship Traffic V2, który dodaje realny ruch statków. Podobne stanowisko wydało Got Friends, który wyłączył udostępnianie swoich darmowych modyfikacji.

W odpowiedzi na te zarzuty Flightsim.to opublikowało komunikat tłumaczący, że w zasadzie nic się nie zmieni, ale chodzi o zapewnienie dobrej jakości usług użytkownikom, którzy zdecydują się na konto premium w serwisie.

– Nie rościmy sobie praw własności, praw autorskich ani prawa do własności intelektualnej do żadnych materiałów przesyłanych przez naszych użytkowników. Nie zamierzamy sprzedawać, wynajmować ani w inny sposób czerpać zysków z jakichkolwiek Treści użytkownika, ani wykorzystywać treści poza granicami Flightsim.to. Zachowujesz pełną własność i prawa autorskie do swoich Treści użytkownika, które są Twoje, należą do Ciebie. Udzielasz nam jedynie licencji na dystrybucję Twoich treści, co jest i zawsze było podstawową misją i ideą naszej platformy. Nie będziemy i nie jesteśmy w żaden sposób uprawnieni do roszczenia sobie prawa własności do twoich treści, ani nigdy nie będziemy umieszczać twoich treści za paywallem lub czymś podobnym – czytamy w komunikacie.

Administracja portalu tłumaczy, że twórca w każdej chwili będzie mógł ukryć swoje pliki, tak aby były niewidoczne w wyszukiwarkach ani w poszczególnych kategoriach modyfikacji. Serwis tłumaczy, że podobne zasady obowiązują na innych tego rodzaju stronach, jak np. na Nexusmods.

Sprawa jest rozwojowa i będzie na bieżąco się jej przyglądać. Już teraz FlyByWire zaproponowało, że użyczy swojej platformy dystrybucyjnej wszystkim twórcom, którzy zrezygnują z publikowania na Flightsim.to.

Fot. Flightsim.to

Kategorie artykułu: Microsoft Flight Simulator
Udostępnień