Na co czekamy w 2024 roku?

Autor:

Pierwsza dekada stycznia już za nami. To dobry moment na podsumowanie tego, na co warto czekać w 2024 roku. A będzie się działo sporo.

A zatem przygotowaliśmy naszą subiektywną listę, na której znalazło się wszystko to, na co – naszym zdaniem – warto czekać. Oczywiście nie jest ona kompletna i tu nasza prośba do Was – sekcja komentarzy jest Wasza i dodajcie Wasze propozycje do naszego zestawienia :).

Microsoft Flight Simulator 2024

Na początku nie można nie wspomnieć o Microsoft Flight Simulatorze 2024 r. Nowa odsłona MSFS-a ma się ukazać w bieżącym roku. Kilka dni temu w przestrzeni mediów społecznościowych pojawiły się informacje o rzekomej czerwcowej dacie premiery nowego symulatora. Jako że nie dało się jej jednak nigdzie potwierdzić, należy ją uznać za fejk. Do najważniejszych zmian, które ma przynieść nowa odsłona Microsoft Flight Simulatora to napisany od nowa silnik graficzny, który dać znacznie większy wachlarz możliwości dla deweloperów. Sam symulator ma też w końcu zacząć wykorzystywać możliwości mocnych procesorów, co ma wpłynąć pozytywnie na wydajność. No i kwestie związane z imersją – wśród zapowiedzianych nowości znalazły się m.in. dynamicznie zmieniające się pory roku, bardziej realistyczne zjawiska pogodowe oraz aktywności/scenariusze, dla wszystkich tych, którzy nudzą się w sandboxie, jakim jest MSFS.

BeyondATC

Każdy początkujący użytkownik MSFS-a stara się korzystać z defaultowej kontroli ruchu lotniczego. Rozwiązanie to bazuje na chmurze obliczeniowej Microsoftu o nazwie Azure. Niestety bardzo szybko można dojść do wniosku, że z defaultowego ATC nie da się korzystać – choćby za sprawą absurdalnych poleceń wysokości dosłownie na kilka lub kilkanaście mil od lotniska docelowego. Tu z niejaką z odsieczą przychodzą zewnętrzne, płatne aplikacje (pomijając oczywiście VATSIM oraz IVAO), które zastępują wbudowaną funkcję kontroli ruchu. Obecnie do najpopularniejszych należą Pilot2ATC oraz FSHud. Tę ostatnią – dzięki uprzejmości twórców – mamy okazję testować podczas naszych live’ów. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale dzięki integracji z FSLTL skutecznie zwiększa ono imersję. Swoistym gamechangerem ma być jednak BeyondATC, które ma opierać się na zaawansowanej sztucznej inteligencji oraz – w najdroższym wariancie subskrypcyjnym – na generatorze naturalnej mowy wraz z akcentami z różnych regionów świata. Do tego całość ma być zintegrowane z customowym systemem wstrzykiwania do symulatora ruchu na żywo. Z tego, co już pokazano, wynika, że aplikacja będzie miała przyjazny interfejs, który powinien zadowolić zarówno początkujących simmerów, jak i tych bardziej doświadczonych.

Boeing 777 od PMDG

Popularny „triple seven” od PMDG to chyba najbardziej oczekiwany obecnie samolot do MSFS-a. Po wielkim sukcesie, jakim okazała się cała rodzina Boeingów 737NG, wszyscy się spodziewają, że „trzy siódemki” utrzymają wysoki poziom. Aktualnie samolot jest w fazie zaawansowanych beta testów i wygląda na to, że na rynku powinien pojawić się w I kwartale roku.

Fenix Simulations i aktualizacja A320 oraz A319 i A321

Druga duża aktualizacja Airbusa A320 od Fenix Simulations miała ukazać się jeszcze we wrześniu, jednak prace zaliczyły dużą, kilkumiesięczną obsuwę. Jednocześnie opóźnione zostało dodatkowo płatne rozszerzenie, które ma wprowadzić dwa nowe Airbusy z rodziny A32x. Na ten moment nie wiadomo, kiedy one zostaną wydane.

Airbus A380 od FlyByWire

FlyByWire oraz jego darmowego Airbusa A320Neo nie trzeba nikomu przedstawiać. To najlepszy bezpłatny samolot, jaki obecnie można dodać do MSFS-a. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób z niecierpliwością czeka na premierę kolejnego projektu spod znaku FBW – a będzie to największy obecnie samolot pasażerski świata, czyli Airbus A380. Chociaż twórcy co jakiś czas publikują nowe screeny prezentujące maszynę, to niestety wciąż nie wiadomo, kiedy możemy spodziewać się premiery.

Airbus A330 od Aerosoftu

Użytkownicy MSFS-a śledzący nowości na rynku spodziewali się, że A330 od Aerosoftu ukaże się w sprzedaży w połowie zeszłego roku. Tak się jednak nie stało, co więcej zespół pracujący nad samolotem został dotknięty przez znaczące zmiany kadrowe. Następnie okazało się, że A330 jest daleki od ukończenia. Od tamtej pory Aerosoft zaczął publikować informacje z postępu prac, które objęły m.in. autopilota, FMS, czy wydajność. Na ten moment nie wiadomo, kiedy A330 ukaże się na rynku.

VNAV w Embraerach 170/175 i 190/195 od FlightSim Studio

Jeśli pamiętacie mocno niezadowolony stan Embraera od FSS zaraz po tym, jak ten samolot trafił do early accessu, to muszę Was uspokoić. Obecnie tymi samolotami lata się, chociaż od czasu do czasu można jeszcze doświadczyć pewnych problemów z autopilotem i przechwytywaniem localizera. Największą jednak bolączką wspomnianych „embrionów” jest oczywiście brak VNAV-u. Ten jest właśnie opracowywany, ale musimy się jeszcze uzbroić w cierpliwość. Beta testy customowej nawigacji pionowej mają się rozpocząć bowiem dopiero latem.

Ekonomia 2.0 w Newsky

2024 to również sporych planów co do Newsky, w ramach którego działa nasza wirtualna linia lotnicza Wirtualne Lotnictwo Airline. Przede wszystkim zbliża się wdrożenie tzw. ekonomii 2.0, która ma wprowadzić kilka interesujących aspektów funkcjonowania linii lotniczych. Obecnie toczą się dyskusje nad wprowadzeniem konieczności wynajmowania na lotniskach stanowisk o odpowiednim rozmiarze, które będą z kolei umożliwiać wykonywanie określonej liczby operacji konkretnymi rodzajami samolotów. Planowane jest też wprowadzenie rozbudowy opcji leasingu samolotów oraz zużycia i eksploatacji maszyn. Krótko mówiąc, czekają nas duże zmiany. Przypominamy jednak, że wciąż trwa rekrutacja do naszej wirtualnej linii lotniczej.

Wszystkich, którzy chcą do nas dołączyć, zapraszamy w pierwszej kolejności do naszej akademii:
https://newsky.app/airline/way/info


Zostań naszym Patronem:

Kategorie artykułu: Felietony
Udostępnień